אקנה יכול ללוות אותך כל החיים!

30% סובלים מאקנה גם בשנות ה-30, ה-40 וה-50 לחייהם. אצל חלקם מדובר בהמשך של האקנה משנות העשרה. אצל אחרים, שלא סבלו מאקנה נעורים, התפרצויות של פצעונים עלולות להתחיל בגיל מבוגר, מה שמכונה "אקנה מבוגרים". לא משנה מה הגיל שלכם – התהליך שגורם לאקנה הוא אותו התהליך

אקנה אצל נשים בוגרות

רוב המבוגרים שסובלים מאקנה הן נשים בין הגילאים 20 ל-54. מאחר שאקנה של מבוגרים נראה שונה מפצעונים של בני נוער, נשים רבות אינן מודעות לכך שהן למעשה סובלות מאקנה. באופן כלל, אקנה אצל נשים בא לידי ביטוי במספר קטן של בליטות גדולות וכואבות שמופיעות במשך שבועות ואף פעם לא מגיעות "לנקודה קריטית". וכאשר פצעון אחד נעלם, נראה כי מתפתח פצעון חדש, במיוחד בשבוע שלפני המחזור.

נשים רבות חושבות בטעות שהפצעונים שמופיעים אצלן הם תגובה אלרגית למוצר טיפוח. למעשה, נדיר שמוצר כלשהו יגרום לאקנה. יש נשים המאמינות שמדובר בתגובה להורמונים – והן צודקות כשהן מאשימות את ההורמונים. לא משנה מה גילך, כל סוגי האקנה נגרמים עלידי הורמונים. אצל נשים רמות ההורמונים משתנות בכל חודש ובמהלך חייהן. גיל ההתבגרות, המחזור החודשי, הריון, תחילת נטילת גלולות נגד הריון או הפסקת נטילתן, התקופה שלפני גיל המעבר וגיל המעבר, כל אלה מסמלים תנודות הורמונליות שנקשרות לאקנה. כמו כן, עם השנים רמות האסטרוגן אצל נשים יורדות, מה שגורם לעלייה יחסית ברמות של הורמונים אנדרוגניים ומעודד התפתחות של אקנה אצל בעלות נטייה גנטית לכך.

קרא עוד
 

לחץ מהווה הפרעה נוספת למאזן ההורמונלי, כאשר הוא גורם לשחרור קורטיזול והורמונים אנדרוגניים, מה שמעלה את ייצור השומן. מאחר שאצל נשים בלוטות יותרת הכליה מפרישות יותר הורמונים אנדרוגניים, אצלן לחץ נוטה להשפיע יותר על מראה העור מאשר אצל גברים.

לצד אקנה של מבוגרים, נשים רבות נלחמות בבעיות עור אחרות שקשורות להזדקנות – עור יבש, נקבוביות גדולות, קמטים, פיגמנטציה לא אחידה ואדמומיות מתמשכת בפנים. כאשר נשים מרגישות שהן חייבות לבחור בין טיפול באקנה למתן מענה לבעיות הקשורות להזדקנות העור, הדבר מעורר בהן תסכול. בניסיון להתמודד עם שתי הבעיות הללו, לעתים קרובות נשים "מערבבות" מוצרים ממותגים שונים, ובסופו של דבר הן רק מגלות שהיתרונות של מוצר מסוים עלולים לסתור את אלה של מוצר אחר. למרבה המזל, ההתקדמות בטכנולוגיית פיתוח של מוצרי טיפוח ומרכיבים חדשים מאפשרים למבוגרים ליהנות משני העולמות, הן מעולם הרפואה והן מעולם הטיפוח, וזה בדיוק מה שמעניקה להם סדרת  +DermaClear.

מוצרים לטיפול באקנה של מבוגרים, כמו +DermaClear, יכולים לתת לכם עור נקי יותר עם גוון אחיד ומראה בריא יותר בלי להתעלם מהצורך לטפל בתהליכי ההזדקנות של העור.

 

 

אקנה אצל גברים בוגרים

בניגוד לנשים, גברים לא מתמודדים עם 'רכבת ההרים' ההורמונלית שגוררת התפרצות של פצעונים, ולכן אצל גברים אקנה נהיה נדיר יותר ככל שהם מתבגרים. מאחר שרמות הטסטוסטרון ודהידרו-טסטוסטרון אצל גברים נשארות קבועות בשנות הבגרות שלהם, לאחר שרמתם עולה בתקופת ההתבגרות, אצל רוב הגברים האקנה נעלם עד אמצע שנות העשרים או בשנות העשרים המאוחרות לחייהם. אבל אצל כ- 25% מהגברים אקנה מגיל ההתבגרות נמשך גם כשהם בשנות ה-40 וה-50 שלהם.

כמו במקרה של אקנה אצל נשים בוגרות, אצל גברים אקנה עלול להתפרץ בתגובה ללחץ, תרופות מרשם, סטרואידים, חיכוך עם כובע,  חשיפה לחום ולחות, קרמים לעיצוב שיער או מסנני קרינה כבדים. 

קרא עוד

גברים, בפרט בעלי שיער מתולתל, נוטים לפתח פצעוני גילוח. בניגוד לאקנה, פצעוני גילוח נגרמים על-ידי שערות חודרניות שצומחות אל תוך העור, מה שמעורר אדמומיות ודלקת. פגמי עור אלה, שנראים כמו פצעונים, מכונים גם פסאודו-פוליקוליטיס של גברים. מעריכים כי תופעה זו קיימת אצל יותר מ-45% מהגברים ממוצא אפריקאי. החלפת סכיני גילוח כל כמה ימים, שימוש במוצר גילוח טיפולי או מעבר למכונת גילוח חשמלית יכולים לעזור לצמצם את הבעיה הנפוצה הזו.

לעתים קרובות גברים עם עור בעייתי סובלים בשקט, לא פונים לקבלת טיפול ולא מחפשים מוצרים לשליטה בהתפרצויות הפצעונים אצלם. אבל ההשפעה על ההערכה העצמית והביטחון העצמי עלולה לפגוע בגברים בדיוק כמו בנשים ובבני נוער. אנו קוראים לבנים ולגברים לקחת את המידע הנ"ל לתשומת לבם וליישם גישה מעשית לקבלת עור נקי. התגמול יהיה ניכר לעין ובהחלט שווה את המאמץ.